عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر
نوشته شده توسط : dryousefi

عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر قبل از هر چیز باید توسط بیماران بررسی شود. آشنایی با مزایای انجام اوزون تراپی و عارضه‌های احتمالی آن برای بیمارانی که قصد دارند برای درمان دیسک کمر از طریق این روش اقدام کنند، بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می دانید روش اوزون درمانی یکی از بهترین روش‌هایی است که افراد به جای جراحی و استفاده از کنترل کننده‌های درد مانند استروئیدها از آن بهره می‌برند. با این وجود برخی از بیماران به دلیل مشکلاتی چون سرطان یا مشکلات خونریزی امکان تزریق اوزون را ندارند.

مزایای اوزون تراپی کمر بیشمار است و بیماران پس از چند جلسه به طور کامل می‌توانند تأثیر اوزون بر دیسک کمر را مشاهده کنند. اما در کنار مزایای این روش، باید به عوارض اوزون تراپی کمر نیز اشاره کرد. در مواردی که افراد به پزشکانی غیر متخصص مراجعه می‌کنند، ممکن است با عوارض متعددی از جمله آمبولی ریه یا عفونت ستون فقرات دچار شوند. به دلیل اهمیت اطلاع از عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر در این مقاله توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

اوزون تراپی دیسک کمر روش بدون تهاجمی است که به جای جراحی دیسک کمر در علم پزشکی جدید بسیار توصیه می‌شود. در این روش تزریق گاز اوزون در داخل هسته دیسک صورت می‌گیرد و به دلیل افزایش گردش خون در این ناحیه و اکسیژن رسانی، فتق دیسک بیماران پس از چند جلسه التیام می‌یابد. این روش بسیار موفقیت آمیز است و در موارد بسیار محدودی با شکست همراه بوده است.

از مزایای اوزون تراپی کمر سهولت انجام آن و تاثیرگذاری زیاد است و این روش از سوی بسیاری از پزشکان توصیه می‌شود. زمانی که بیمار دچار فتق دیسک است، درد شدیدی در ناحیه کمر، ران پا و باسن وجود دارد. هنگامی که دیسک بالاخص دیسک مهره‌ای 4 و 5 بیرون می زند، به ریشه‌های عصبی اطراف دیسک فشار می‌آید و همین امر باعث بی حسی و ضعف شدیدی در این ناحیه می‌شود.

 

اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

 

اما افرادی که در مورد عوارض اوزون تراپی دیسک کمر نگرانی دارند، باید در انتخاب پزشک خود دقت کنند. چرا که معمولاً افرادی با عوارض اوزون تراپی کمر مواجه می‌شوند، که مراحل درمان از طریق این روش را زیر نظر پزشکان غیر متخصص انجام داده‌اند. از این رو ممکن است بعداً مشکلات جبران ناپذیری چون ایست قلبی، آمبولی و حتی عفونت ستون فقرات برای آنها بوجود آید. لذا حتماً به کلینیک‌های معتبر که دارای کادر مجرب از متخصصان اوزون درمانی هستند، مراجعه نمایید تا دچار عارضه خاصی نشوید.

مطالعه بیشتر: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

مزایای اوزون تراپی کمر

اطلاع از عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر بسیار ضروری است، چرا که برخی از بیماران منع استفاده از این روش را دارند. همه روش‌های درمانی دیسک کمر، عوارض جانبی دارند. اما اوزون درمانی به دلیل اینکه یک روش غیرتهاجمی است، چنانچه توسط توانبخشان و متخصصان انجام شود، یکی از روش‌های کم عارضه است. از مهمترین مزایای اوزون تراپی دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- این روش بدون تزریقات دردناک است.

۲- اوزون تراپی کمر، یک روش غیر تهاجمی است.

۳- در اوزون درمانی دیسک، مدت درمان کوتاه‌تر و زمان بهبودی سریع‌تر است.

۴- از بین بردن میکروارگانیسم‌های عفونی از جمله قارچ‌ها، باکتری‌ها، انگل‌ها، ویروس‌ها و سایر پاتوژن‌ها از دیگر مزایای این روش است.

۵- اوزون تراپی دیسک کمر، بدون وارد کردن مواد سمی به ناحیه دیسک است.

۶- این روش باعث بهبود گردش خون بیمار می‌شود.

۷- اوزون تراپی باعث کاهش خطر ابتلا به عفونت هنگام درمان می‌شود.

 

مزایای اوزون تراپی کمر

عوارض اوزون تراپی کمر

در کنار مزایای متعدد اوزون درمانی، برخی بیماران در مورد خطرات و عوارض اوزون تراپی کمر سؤال دارند. اگرچه این روش بسیار کم عارضه است، اما ممکن است افراد با عارضه‌های زیر روبرو شوند:

استنشاق گاز اوزون می‌تواند به بافت‌های ریه بیمار آسیب برساند و در نتیجه با عوارض جانبی زیر مواجه شود:

۱- تنگی نفس

۲- وجود درد قفسه سینه

۳- سرفه کردن

عوارض اوزون تراپی کمر

 

بعلاوه گاز اوزون ممکن است اختلالات تنفسی از جمله آسم را تشدید کند و بیمارتان مبارزه با عفونت را نداشته باشد. از سایر خطرات و عوارض استفاده از روش اوزون تراپی عبارتند از:

۱- سکته قلبی

۲- آمبولی

۳- نابینایی موقت

۴- تحریک کردن و یا آسیب به غشای موکوس واژن

۵- تداخل اوزون با جریان خون

۶- خطر ابتلا به عفونت

برای کاهش عوارض اوزون تراپی کمر که در موارد بسیار نادری رخ می‌دهد، توصیه می‌کنیم حتماً به متخصصان ارتوپد و توانبخشی که با روش‌های تزریق اوزون و مراقبت‌های پس از آن آشنایی دارند، مراجعه نمایید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی از بهترین مراکز اوزون تراپی کمر غرب تهران است که می‌توانید مراحل اوزن درمانی را با اطمینان خاطر تحت نظر پزشکان مجرب انجام دهید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

در بخش قبل در مورد عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر توضیح دادیم. بیماران قبل از شروع مراحل اوزون تراپی باید بررسی کنند که منع استفاده از این روش را نداشته باشند. برخی از افراد که دارای مشکلات زیر هستند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند:

۱- افراد دارای اختلالات لخته شدن خون مانند هموفیلی

۲- هنگام مصرف دائمی داروهای ضد انعقاد

۳- در بیمارانی که احتمال بروز خونریزی حاد و مزمن وجود دارد.

۴- بیماران دارای سابقه گرفتگی

۵- کم‌خونی

۶- تشنج

۷- داشتن عارضه‌های بعد از خونریزی و احتمال هموراژیک

۸- داشتن بیماری‌های روانی حاد

۹- بیمارانی که دچار پرکاری تیروئید هستند.

۱۰- بیماران دارای دیابت کنترل نشده

۱۱- داشتن حالت‌های ترمینال

۱۲- بیمارانی که نمی‌توانند درد زیادی تحمل کنند.

۱۳- بیماران دارای عارضه ترومبوسیتوپنی

مقالات پیشنهادی: اوزون تراپی دیسک کمر چگونه است؟

میزان موفقیت اوزون تراپی کمر

بیمارانی که عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر را بررسی می‌کنند، مطمئناً از میزان موفقیت این روش نیز اطلاعات لازم را بدست می‌آورند. اوزون درمانی دیسک، روش بدون تهاجمی است که در آن گاز اوزون به داخل فضای بین مهره‌ای تزریق خواهد شد. گاز اوزون باعث کاهش فشار ریشه‌های عصبی، تسکین التهاب و همچنین تحریک رشد بافت‌های سالم دیسک می‌شود. این روش بهترین گزینه جایگزین روش جراحی ستون فقرات است.

مزایای اوزون تراپی دیسک کمر باعث شده بیماران به جای استفاده از استروئیدها و کنترل کننده‌های درد، این روش را انتخاب کنند. افرادی که دچار پارگی دیسک یا آسیب‌های شدید از جمله فتق دیسک هستند نیز ترجیح می‌دهند روش اوزون درمانی را امتحان کنند.

براساس آخرین آمار، میزان موفقیت اوزون تراپی دیسک در مقایسه با درصد موفقیت عمل جراحی، 85 تا 95 درصد اثربخشی داشته و بیمارانی که مراقبت‌های پس از اوزون تراپی کمر را پس از هر جلسه مدنظر داشته‌اند، روند بهبودی چشمگیری را مشاهده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: دیسک کمر خفیف چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

خلاصه مطالب

بررسی عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر به بیماران کمک می‌کند و افراد می‌توانند راحت‌تر برای درمان عارضه دیسک کمر از طریق این روش تصمیم بگیرند. اوزون تراپی یکی بهترین روش‌های درمانی حال حاضر علم پزشکی است و افرادی که مراحل تزریق اوزون را در چند جلسه درمانی را انجام می‌دهند، علائم بهبودی از جمله کاهش التهابات فتق و درد دیسک را مشاهده خواهند کرد.

 

 

در این مقاله در مورد مهمترین عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر که دغدغه بسیاری از بیماران است توضیح دادیم. برای داشتن درمان موفقیت آمیز از طریق این روش، حتماً به متخصصانی مراجعه کنید که با نحوه تزریق اوزون آشنایی کامل دارند و می‌توانند به بهبود بیماری شما کمک کنند. کلینیک دکتر یوسفی یکی از بهترین کلینیک‌های برای درمان درد دیسک کمر از طریق روش اوزون درمانی است. برای مراجعه به متخصصان اوزون تراپی این مرکز درمانی می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و  عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر

 

 





:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , دیسک کمر , ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: